Karrosseri
arbejde udføres både på selvbærende
karrosserier, på karrosserier monteret på selvstændig
chassisramme og på karrosserier opbygget på et
stel af asketræ. Firmaet har erfaring med reparation
og nyfremstilling i både stål og aluminiumsplade
og mestrer alle svejseformer i tyndplade, også gas svejsning
(oxygen – acetylen) i både stål og aluminium.
Det næste eksempel viser en traditionelt opbygget konstruktion,
bestående af en selvstændig chassisramme, med
en påboltet karrosse.
Willys.
Rust,
rust og atter rust.
Men
ikke kun skærmen.
Også
bagagerummet.
Og
bag pedalerne.
Og
så til maler.
Chassisrammens
tur.
Færdiggøring
af chassiet.
Endelig
færdig.
Sådan
blev den.
Nedestående
eksempel MG TA og Morris 8 special, viser karrosserier, baseret
på asketræs stel. Tilbage i tiden var bil karrosserier
bygget på et stel af asketræ, hvorpå der
var sømmet formgivne stålplader, ganske som man
endnu tidligere byggede karrosserier til heste trukne kareter.
Ren karetmager arbejde.
MG
TA.
Naturens
egne materialer.
Bygget
som dengang.
Høj
kvalitet er nødvendig.
Men
ikke kun træ.
Kunden
var glad.
Morris
8.
Helt
fra bunden.
Fortsat
fremad.
Flere
plader på.
En
fuldt påklæt "dame".
Billederne
viser reparationen af bagenden på en Jaguar D type,
hvor der blev stillet krav om at de nye aluminiumsplader skulle
være af en legering som matchede de oprindelig anvendte.
Derfor blev det nødvendigt at foretage en laboratoriemæssig
analyse af de gamle plader, det var yderligere et krav at
svejsningerne skulle foretages som autogen svejsninger lige
som de oprindelig havde været udført
Jaguar
D-type
Det
var ærgeligt.
Også
halefinnen.
Men
først.
Ikke
kun halefinnen.
Ikke
alt kan repareres.
En
"kat" har flere liv.
Ring,
skriv eller kom forbi værkstedet for en uforpligtende
snak om dit projekt og hvad vi kan hjælpe dig med. Ingen
opgave er for stor og ingen for lille...